Πρακτική Άσκηση

Κανονισμός Πρακτικής Άσκησης Τμήμα Πληροφορικής

ΦΕΚ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Κανοισμός Πρακτικής Άσκησης ΑΠΘ

www.dasta.auth.gr

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Οι φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν Πρακτική Άσκηση έχουν τα ακόλουθα οφέλη:

  • Πρώτη επαφή με τον επαγγελματικό χώρο και απόκτηση της απαραίτητης εξωστρέφειας,
  • Γνωριμία με τις τάσεις της αγοράς και τις δεξιότητες που απαιτούνται,
  • Εφαρμογή των γνώσεων που απέκτησαν στο Πανεπιστήμιο σε διάφορες φάσεις της Παραγωγής,

Γνωριμία με τα διάφορα αντικείμενα του επαγγελματικού χώρου, ώστε να επιλέξουν αυτό που τους προσφέρει τα περισσότερα οφέλη σε επαγγελματικό & προσωπικό επίπεδο.

Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα;

Μπορούν να συμμετέχουν μόνο προπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες του Τμήματος, οι οποίοι/ες βρίσκονται στο 7ο εξάμηνο σπουδών και πάνω, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις ακαδημαϊκής προόδου:

έχουν εξεταστεί επιτυχώς στο 50% του συνόλου των ECTS μέχρι το τρέχον εξάμηνο φοίτησης. Πιο συγκεκριμένα, για φοιτητές/τριες που είναι στο 7ο εξάμηνο, το ελάχιστο πλήθος ECTS είναι 90. Για φοιτητές/τριες που είναι στο 8ο εξάμηνο, το ελάχιστο πλήθος ECTS είναι 105. Για φοιτητές/τριες που είναι σε μεγαλύτερο εξάμηνο, το ελάχιστο πλήθος ECTS είναι 120.

Στο μάθημα δε μπορούν να συμμετέχουν αλλοδαποί φοιτητές/τριες που φοιτούν στο Τμήμα μέσω του Προγράμματος Erasmus+.

 

Η Πρακτική Άσκηση στο Τμήμα μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του μαθήματος με κωδικό NGE-07-02 και τίτλο «Πρακτική Άσκηση» (άρθρο 69 του Ν. 4957/2022 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 44, Ν. 5128/2024). Το μάθημα με κωδικό NGE-07-02 και τίτλο «Πρακτική Άσκηση» είναι μάθημα επιλογής στο Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Πληροφορικής Α.Π.Θ. Αντιστοιχεί σε 5 ECTS, δε λαμβάνει βαθμό και είναι της μορφής “επιτυχώς/ανεπιτυχώς”. Εντάσσεται στο 7ο εξάμηνο σπουδών. Τα παραπάνω στοιχεία καθορίστηκαν με απόφαση Συνέλευσης Τμήματος:αρ. 261/20.01.2016 και 307/2.7.2018.

Υπεύθυνος Πρακτικής Άσκησης του μαθήματος είναι ο καθηγ. κ. Ελ. Αγγελής. Εκτός του Υπευθύνου Πρακτικής Άσκησης, με απόφαση ΣT (467-13/11/2024)  έχει οριστεί τριμελής Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης,  στην οποία προΐσταται ο Υπεύθυνος Πρακτικής Άσκησης και τριμελής Επιτροπή Ενστάσεων καθώς και τα αντίστοιχα αναπληρωματικά μέλη με τριετή θητεία.

Στοιχεία επιτροπών :

  1. Eλευθέριος Aγγελής (Καθηγητής), 2. Σταύρος Δημητριάδης (Καθηγητής), 3. Πέτρος Νικοπολιτίδης (Καθηγητής)

με αναπληρωματικά μέλη:

  1. Γεώργιος Μεδίτσκος (Επ. Καθηγητής), 2. Νικόλαος Τσίτσας (Καθηγητής) 3. Νικόλαος Πλέρος (Καθηγητής)

Η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης ορίζει Επόπτη Πρακτικής Άσκησης ανά ασκούμενο/η φοιτητή/τρια. Οι προηγούμενες επιτροπές καθώς και οι επόπτες αποτελούνται από μέλη Δ.Ε.Π. ή Ε.ΔΙ.Π. ή Ε.Ε.Π. ή Ε.Τ.Ε.Π. του Τμήματος.

Λεπτομέρειες αναφορικά με την Πρακτική Άσκηση του Ιδρύματος καθορίζονται στον Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης ΑΠΘ και στον κανονισμό Πρακτικής του Τμήματος Πληροφορικής.

O φοιτητής δηλώνει την Πρακτική (NG-O7-02) το εαρινό εξάμηνο για χρηματοδοτούμενα προγράμματα του ΑΠΘ και στο εξάμηνο επιτυχούς ολοκλήρωσης αυτής για την Πρακτική Άσκηση με χρηματοδότηση από το φορέα Υποδοχής.

Τρόποι υλοποίησης Πρακτικής Άσκησης

Για να ξεκινήσει μία Πρακτική Άσκηση πρέπει η διαδικασία να ξεκινήσει από το Εκπαιδευτικό Ίδρυμα τουλάχιστον έναν μήνα πριν την έναρξη αυτής, γιατί υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες και συγκεκριμένο πρότυπο σύμβασης, σύμφωνα με τον Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης ΑΠΘ.

 

Α) Περίπτωση Χρηματοδότησης της Πρακτικής Άσκησης από το Φορέα Υποδοχής

Σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος, υπάρχει δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί η Πρακτική Άσκηση φοιτητή/τριας απευθείας από το Φορέα Υποδοχής.

Περιπτώσεις:

1)  Όταν φοιτητής/τρια έχει βρει Φορέα Υποδοχής να χρηματοδοτήσει την Πρακτική του/της Άσκηση:

Ο/η φοιτητής/τρια θα πρέπει να απευθυνθεί στο praktiki@csd.auth.gr  προκειμένου να του/της δοθούν οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία και το χρονικό διάστημα που θα μπορούσε να υλοποιηθεί η Πρακτική Άσκηση.

2) Όταν Φορέας Υποδοχής επιθυμεί να χρηματοδοτήσει Πρακτική Άσκηση και αναζητά φοιτητή/τρια:

Ο Φορέας Υποδοχής θα πρέπει να απευθυνθεί στο praktiki@csd.auth.gr, προκειμένου να συζητηθούν λεπτομέρειες για την ανάρτηση σχετικής ανακοίνωσης και να δοθούν λεπτομέρειες αναφορικά με τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις, αφού επιλεγεί συγκεκριμένος/η φοιτητής/τρια, τότε θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για έγκριση της Πρακτικής Άσκησης από τα αρμόδια όργανα του ΑΠΘ και τη σύναψη σύμβασης Πρακτικής Άσκησης.

 

Β) Περίπτωση Χρηματοδότησης της Πρακτικής Άσκησης από το Ίδρυμα

Εφόσον υπάρχει διαθέσιμη χρηματοδότηση από επιχειρησιακά προγράμματα ή στις περιπτώσεις που το κόστος ασφάλισης ή/και αποζημίωσης καλύπτεται από τον ΕΛΚΕ ΑΠΘ, ακολουθούνται οι διαδικασίες που προβλέπονται στους εσωτερικούς κανονισμούς Πρακτικής Άσκησης των Τμημάτων.

Στην περίπτωση αυτή,  ο Φορέας Υποδοχής  δεν έχει καμία οικονομική και ασφαλιστική υποχρέωση απέναντι στο/στη φοιτητή/τρια, ούτε προβαίνει σε απόδοση ασφαλιστικών εισφορών (ΑΠΔ). Οφείλει, όμως, να δηλώσει το/τη φοιτητή/τρια στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ πριν την έναρξη και μετά τη λήξη της Πρακτικής του/της Άσκησης, σύμφωνα με οδηγίες που θα του δοθούν από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης.

Κριτήρια επιλογής

Στην περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμη χρηματοδότηση από επιχειρησιακά προγράμματα ή από τον ΕΛΚΕ και οι διαθέσιμες θέσεις είναι λιγότερες από τις αιτήσεις των ενδιαφερόμενων φοιτητών/τριών, τότε εφαρμόζονται τα παρακάτω κριτήρια επιλογής:

[1] το 20% των θέσεων θα αφορά τους/τις φοιτητές/τριες που θα πραγματοποιήσουν Πρακτική Άσκηση σε σχολικές μονάδες, με προτεραιότητα να δίνεται σε όσους έχουν περάσει το μάθημα Διδακτική της Πληροφορικής (ΝΕΤ-07-03). Οι φοιτητές/τριες αυτοί/ές θα κατατάσσονται με βάση τον αριθμό μορίων που προκύπτει από τη σχέση:

(Μ.Ο. βαθμολογίας * περασμένα ECTS)+x

σε φθίνουσα σειρά, όπου x ισούται με 1000 όταν ο/η φοιτητής/τρια έχει περάσει το μάθημα της Διδακτικής της Πληροφορικής (NET- 07-03) και 0 όταν ο/η φοιτητής/τρια δεν έχει περάσει το μάθημα της Διδακτικής της Πληροφορικής (NET- 07-03). Σε περίπτωση ισοβαθμίας, προηγείται ο/η φοιτητής/τρια με τα περισσότερα ECTS. Αν έχουν και τα ίδια ECTS, προηγείται ο/η φοιτητής/τρια με τον μεγαλύτερο μέσο όρο βαθμολογίας. Εάν προκύψει εκ νέου ισοβαθμία γίνεται δημόσια κλήρωση.

[2] το 80% των θέσεων θα αφορά τους/τις φοιτητές/τριες που θα πραγματοποιήσουν Πρακτική Άσκηση σε άλλους Φορείς Υποδοχής εκτός των σχολικών μονάδων.

Οι φοιτητές/τριες αυτοί/ές θα κατατάσσονται με βάση τον αριθμό μορίων που προκύπτει

από τη σχέση:

(Μ.Ο. βαθμολογίας * περασμένα ECTS), σε φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, προηγείται ο/η φοιτητής/τρια με τα περισσότερα ECTS. Αν έχουν και τα ίδια ECTS, προηγείται ο/η φοιτητής/τρια με τον μεγαλύτερο μέσο όρο βαθμολογίας. Εάν προκύψει εκ νέου ισοβαθμία γίνεται δημόσια κλήρωση. Σε περίπτωση που το 20% των θέσεων δεν καλυφθεί από φοιτητές/τριες για Πρακτική Άσκηση σε σχολικές μονάδες, οι εναπομείνασες θέσεις θα διατεθούν σε όσους πραγματοποιούν Πρακτική Άσκηση σε Φορείς Υποδοχής εκτός σχολικών μονάδων.

Αιτήσεις φοιτητών/τριών – Επιλογή – Ενστάσεις

Οι αιτήσεις των φοιτητών/τριών πραγματοποιούνται με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης.

  • Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων, καθώς και οι ημερομηνίες, ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος ή/και στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης.
  • Η διάρκεια υποβολής αιτήσεων για την Πρακτική Άσκηση  των φοιτητών/τριών είναι κατ’ ελάχιστο δέκα (10) ημερολογιακές ημέρες.
  • Μετά την επιλογή των φοιτητών/τριών από την Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης, τα αποτελέσματα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος ή/και στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ.
  • Οι φοιτητές/τριες, που δεν έχουν επιλεγεί (και εφόσον συντρέχει λόγος), έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν ηλεκτρονικά ένσταση (σε ειδική φόρμα/έντυπο) στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. εντός πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από την ανάρτηση των αποτελεσμάτων. Οι ενστάσεις εξετάζονται από την αρμόδια Επιτροπή Ενστάσεων Πρακτικής Άσκησης. Ο οριστικός πίνακας επιλεγέντων/επιλαχόντων φοιτητών/τριών που θα πραγματοποιήσουν Πρακτική Άσκηση εγκρίνεται από τη Συνέλευση του Τμήματος.

Ειδικά για την Πρακτική Άσκηση με χρηματοδότηση από Φορέα Υποδοχής ακολουθούνται οι κανόνες της Παραγράφου 3.8Γ του Κανονισμού της Πρακτικής Άσκησης του ΑΠΘ  βάσει των διατάξεων των Ν. 5128/2024 (άρθρο 44) & Ν. 4957/2022 (άρθρο 208). Οι επιλεγέντες/χθείσες φοιτητές/τριες που θα πραγματοποιήσουν Πρακτική Άσκηση εγκρίνονται από τη Συνέλευση του Τμήματος.

Επιλογή Φορέα Υποδοχής

  • Η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης, σε συνεργασία με το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, υποστηρίζουν τους/τις φοιτητές/τριες στην εύρεση Φορέα Υποδοχής για τη διεξαγωγή της Πρακτικής Άσκησης.
  • Η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης μπορεί να τοποθετήσει τον/την φοιτητή/τρια σε Φορέα Υποδοχής από τους ήδη συνεργαζόμενους ή να εγκρίνει Φορέα Υποδοχής, που ο/η φοιτητής/τρια έχει προτείνει ο/η ίδιος/α.
  • Για λόγους ηθικής δεοντολογίας, ο/η φοιτητής/τρια δε μπορεί να πραγματοποιήσει την Πρακτική του Άσκηση σε συγγενικό πρόσωπο (π.χ. γονείς, θείοι, κλπ).
  • Σε κάθε περίπτωση, η καταχώριση και η διάθεση θέσεων Πρακτικής Άσκησης για τους/τις φοιτητές/τριες πρώτου κύκλου σπουδών πραγματοποιείται υποχρεωτικά στο ειδικό Πληροφοριακό Σύστημα ΑΤΛΑΣ της ανώνυμης εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε.» (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.). Για τους σκοπούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ L119) και του ν. 4624/2019 (Α’ 137), το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενεργούν ως Υπεύθυνοι Επεξεργασίας και η Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. ως Εκτελούσα την Επεξεργασία.

Αλλαγή Φορέα Υποδοχής – Διακοπή Πρακτικής Άσκησης

Για τις περιπτώσεις αλλαγής Φορέα Υποδοχής ή διακοπής της Πρακτικής Άσκησης εφαρμόζονται όσα ορίζονται στον Κανονισμό Πρακτική Άσκησης του Ιδρύματος(δείτε εδώ)

Δικαιώματα και Υποχρεώσεις φοιτητών/τριών

  • Ο/η φοιτητής/τρια πριν την έναρξη της Πρακτικής του/της Άσκησης πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες που θα του δοθούν από το Τμήμα ή/και το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης σχετικά την υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης.
  • Κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης, ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια δικαιούται αδείας μίας (1) ημέρας ανά μήνα Πρακτικής Άσκησης, για λόγους προσωπικούς, υγείας ή εκπαιδευτικούς (π.χ. εξετάσεις).  Ο/Η ασκούμενος/η μπορεί να χρησιμοποιήσει τις ημέρες απουσίας είτε τμηματικά είτε συνολικά κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης. Στην περίπτωση που θέλει να κάνει χρήση της άδειάς του για προσωπικούς ή εκπαιδευτικούς λόγους, τότε θα πρέπει να ενημερώσει με email για την απουσία του/της δύο (2) ημέρες νωρίτερα τον υπεύθυνο Πρακτικής Άσκησης το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης και το Φορέα Υποδοχής. Σε περίπτωση που δεν ενημερώσει δύο (2) ημέρες νωρίτερα και έπειτα από έλεγχο διαπιστωθεί ότι ο/η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια απουσιάζει από το Φορέα Υποδοχής, η απουσία αυτή θα θεωρείται αδικαιολόγητη και θα αποτελεί λόγο ακύρωσης της Πρακτικής Άσκησης. Όταν συντρέχουν λόγοι υγείας, τότε ο/η ασκούμενος/η μπορεί να ενημερώσει για την απουσία του/της και την ίδια ημέρα.
  • Ο/Η ασκούμενος/η φοιτητής/τρια στον χώρο της Πρακτικής Άσκησης, υποχρεούται να ακολουθεί τους κανονισμούς ασφαλείας και εργασίας ως και κάθε άλλη ρύθμιση που ισχύει για το προσωπικό του Φορέα Υποδοχής. Αδικαιολόγητες απουσίες ή παράβαση των κανονισμών του εργασιακού χώρου μπορούν να οδηγήσουν στη διακοπή της Πρακτικής Άσκησης. Στην περίπτωση αυτή, ο/η φοιτητής/τρια δύναται να επαναλάβει την Πρακτική Άσκηση, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στον Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης του Ιδρύματος.
  • Για την ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης απαιτούνται τα παρακάτω παραδοτέα για κάθε ασκούμενο/η:
  1. Έντυπο Ε3.5 έναρξης: το έντυπο οφείλει να το καταχωρήσει ο Φορέας Υποδοχής στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ πριν την έναρξη της Πρακτικής Άσκησης και να το αποστείλει στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης ηλεκτρονικά (praktiki@auth.gr) ή ταχυδρομικά ή να παραδοθεί μέσω του/της ασκούμενου/ης σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που ορίζει το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. Για τις ημερομηνίες υποβολής, ο Φορέας Υποδοχής ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μαζί με όλες τις λεπτομέρειες έναρξης της Πρακτικής Άσκησης.
  2. Υπογεγραμμένες Συμβάσεις Πρακτικής Άσκησης: τις υπογεγραμμένες συμβάσεις Πρακτικής Άσκησης οφείλει να τις αποστείλει ο Φορέας Υποδοχής στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. είτε ταχυδρομικά είτε να παραδοθούν μέσω του/της ασκούμενου/ης σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, που ορίζει το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. Για τις ημερομηνίες υποβολής, ο Φορέας Υποδοχής ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μαζί με όλες τις λεπτομέρειες έναρξης της Πρακτικής Άσκησης.
  3. Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης από τον/την ασκούμενο/η: συμπληρώνεται από τον/την ασκούμενο/η σε ειδική φόρμα, που υπάρχει στο ΠΣ του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ., μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης.
  4. Έντυπο Ε3.5 λήξης: το έντυπο οφείλει να το καταχωρήσει ο Φορέας Υποδοχής στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ το αργότερο τέσσερις (4) εργάσιμες ημέρες μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης και να το αποστείλει στο Γραφείο Πρακτικής Άσκησης ηλεκτρονικά (praktiki@auth.gr) ή ταχυδρομικά ή να παραδοθεί μέσω του ασκούμενου/ης σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, που ορίζει το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. Για τις ημερομηνίες ο Φορέας Υποδοχής ενημερώνεται ηλεκτρονικά, μαζί με όλες τις λεπτομέρειες λήξης της Πρακτικής Άσκησης.
  5. Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης από το Φορέα Υποδοχής: συμπληρώνεται από το Φορέα Υποδοχής σε ειδική φόρμα, που υπάρχει στο ΠΣ του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ., μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης, όπου θα αναφέρονται και οι αναθέσεις που έγιναν στους φοιτητές/τριες.
  6. Ηλεκτρονική Αξιολόγηση Πρακτικής Άσκησης από τον Επόπτη Πρακτικής Άσκησης: συμπληρώνεται από τον επόπτη Πρακτικής Άσκησης σε ειδική φόρμα, που υπάρχει στο ΠΣ του Γραφείου Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ., μετά τη λήξη της Πρακτικής Άσκησης.
  • Ο Υπεύθυνος Πρακτικής Άσκησης αποφασίζει για την αποδοχή ή την απόρριψή των στοιχείων/δικαιολογητικών. Σε περίπτωση απόρριψης, μετά από αίτηση του/της ενδιαφερόμενου/ης φοιτητή/τριας, η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης αποφασίζει οριστικά για τη διάρκεια και το αντικείμενο απασχόλησης που πρέπει να πραγματοποιηθούν συμπληρωματικά ή ακυρώνει την απόφαση απόρριψης του Υπευθύνου Πρακτικής Άσκησης και κάνει δεκτά τα στοιχεία / δικαιολογητικά.
  • Ο/Η ασκούμενος/η δε μπορεί να ορκιστεί πριν την ολοκλήρωση της Πρακτικής του/της Άσκησης, αφού η Πρακτική Άσκηση αποτελεί μάθημα του Προγράμματος Σπουδών. Μπορεί όμως να έχει ολοκληρώσει τις ακαδημαϊκές του/της υποχρεώσεις και να μην έχει καταθέσει αίτηση ορκωμοσίας.

Ασφάλιση Φοιτητών/τριών κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης

Με βάση την κείμενη νομοθεσία, οι φοιτητές/τριες που διεξάγουν Πρακτική Άσκηση, υπάγονται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 2217/1994 (Α΄83) μόνο για τον κίνδυνο του ατυχήματος. Για την ασφάλιση παροχών ασθενείας σε είδος, εφαρμόζεται η παρ. 10 του άρθρου 15 του ν. 3232/2004 (Α’ 48).

Ο/Η φοιτητής/τρια, λόγω της ασφάλισής του/της από την Πρακτική του/της Άσκηση, δεν παύει να είναι ασφαλισμένος/η στους γονείς του/της ή αν είναι άμεσα ασφαλισμένος/η στη δική του/της ασφάλεια, δε χάνει την ασφάλισή του/της.

Αποζημίωση Φοιτητών/τριών

Η αποζημίωση από την Πρακτική Άσκηση πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τον κανονισμό Πρακτικής Άσκησης του Ιδρύματος(δείτε εδώ).

Διευκολύνσεις φοιτητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Για τις περιπτώσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην Πρακτική Άσκηση φοιτητών/τριών με αναπηρία (ΑμεΑ) ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι αιτήσεις θα αξιολογούνται με τα κριτήρια αξιολόγησης που θα ισχύουν για όλους τους ενδιαφερόμενους. Εντούτοις, εάν υπάρχουν φοιτητές/τριες με αναπηρία που πληρούν τα κριτήρια επιλογής, αλλά βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των επιλαχόντων φοιτητών/τριών, η αίτησή τους θα γίνεται προσπάθεια να ικανοποιείται κατ’ εξαίρεση με ταυτόχρονη ισάριθμη αύξηση των προσφερόμενων θέσεων Πρακτικής Άσκησης. Ταυτόχρονα, η Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης, σε συνεργασία με το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης, θα φροντίσουν για την εξεύρεση Φορέα Υποδοχής που να μπορεί να ασκήσει φοιτητή/τρια με αναπηρία.

Βεβαίωση Πραγματοποίησης Πρακτικής Άσκησης

Στο τέλος της Πρακτικής Άσκησης ο/η κάθε ασκούμενος/η, λαμβάνει ειδοποίηση από το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης Α.Π.Θ. για να παραλάβει βεβαίωση πραγματοποίησης Πρακτικής Άσκησης.

ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ παραπάνω περιπτώσεις απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή του Φορέα Υποδοχής στο Πληροφοριακό Σύστημα ΑΤΛΑΣ ( https://atlas.grnet.gr/   ) και η δήλωση θέσης Πρακτικής Άσκησης στο σύστημα αυτό. Το σύστημα αυτό αποτελεί μία κεντρική διαδικτυακή υπηρεσία, η οποία διασυνδέει τους Φορείς που παρέχουν θέσεις Πρακτικής Άσκησης με όλα τα ακαδημαϊκά Ιδρύματα της επικράτειας, δημιουργώντας μία ενιαία βάση θέσεων πρακτικής άσκησης οι οποίες είναι διαθέσιμες προς επιλογή από τα Ιδρύματα. Η πλατφόρμα αυτή δίνει τη δυνατότητα στους Φορείς Υποδοχής να δηλώσουν περιγραφή θέσης, όπου εκεί μπορούν να δηλώσουν και τα προσόντα που επιθυμείτε να έχει ο/η φοιτητής/τρια.

Επισημαίνεται ότι και για τις δύο περιπτώσεις απαιτείται αίτηση του φοιτητή τουλάχιστον ένα μήνα πριν την έναρξη της πρακτικής και ειδικά για την πρακτική με χρηματοδότηση από τον φορέα με αποστολή email στο praktiki@csd.auth.gr (τουλάχιστον ένα μήνα πριν την έναρξη της πρακτικής)

 

Για περισσότερες πληροφορίες, οι φοιτητές/τριες και οι Φορείς Υποδοχής μπορούν να απευθύνονται στο praktiki@csd.auth.gr
Τ: +30 2310 998164

Άλλοι τρόποι Πρακτικής Άσκησης στο Α.Π.Θ.
Επιπλέον, οι φοιτητές/τριες Α.Π.Θ. μπορούν να πραγματοποιήσουν Πρακτική Άσκηση και με τους παρακάτω τρόπους:

Ισχύουν τα κριτήρια επιλογής αναφορικά με εκπόνηση πρακτικής με χρηματοδότηση σε κατάλληλους φορείς υποδοχής και ταυτόχρονα οι προβλέψεις του κανονισμού «Κινητικότητα Φοιτητών/τριών ERASMUS+».

Η επιτροπή επιλογής απαρτίζεται από την επιτροπή της Πρακτικής Άσκησης και τους Συντονιστές ERASMUS+, για την κινητικότητα των φοιτητών/τριών.

Προηγείται γραπτή αίτηση του/της φοιτητή/τριας, πριν ξεκινήσει την ΠΑ, με πλήρη περιγραφή χρόνου, τόπου, φορέα και αντικειμένου απασχόλησης.

Η Πρακτική Άσκηση μέσω ERASMUS+ για να αναγνωριστεί πρέπει να έχει διάρκεια τουλάχιστον 3 μήνες μερικής απασχόλησης, όπου το εβδομαδιαίο ωράριο αντιστοιχεί στο εβδομαδιαίο ωράριο του αντίστοιχου επιστήμονα στο Φορέα Υποδοχής, και είναι 20 ώρες την εβδομάδα. Επίσης για να αναγνωριστεί, με την λήξη της Πρακτική Άσκησης ο/η φοιτητής/τρια υποβάλλει τελική έκθεση πεπραγμένων σχετικά με την πορεία και τα αποτελέσματα της Πρακτική Άσκησης μαζί με αντίστοιχη βεβαίωση του φορέα. Με βάση την τελική έκθεση πεπραγμένων που έχει συντάξει ο/η φοιτητής/τρια και την αξιολόγησή του από τον επόπτη του, στον φορέα που έκανε την πρακτική του, θα αποφασίζεται η αναγνώριση ή όχι της Πρακτική Άσκησης και η απόδοση των 5 ECTS από την επιτροπή πρακτικής άσκησης. Βασική προϋπόθεση να έχει δηλώσει ο/η φοιτητής/τρια το μάθημα της Πρακτικής Άσκησης.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Α.Π.Θ.

Μέσω της AIESEC: για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε απευθείας με την AIESEC.

 

Ανακοινώσεις

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΣΘΕΤΩΝ- ΕΝΤΥΠΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΈΤΟΥΣ 2024-2025

Πρόγραμμα τελετής Ορκωμοσίας Προπτυχιακών Τμήματος Πληροφορικής

Ορκωμοσία εξεταστικής περιόδου Ιουνίου – Ιουλίου 2025 – ώρα έναρξης 10:00

Ο Γιάννης Παπαρρίζος έλαβε το Βραβείο 2025 ACM SIGMOD Test-of-Time για την Συνεισφορά του στη Συσταδοποίηση Χρονοσειρών

Επίσκεψη στελεχών της Commerzbank (παράρτημα Σόφιας) στο Τμήμα Πληροφορικής